Přeskočit na obsah

Jak poznáte skvělého učitele angličtiny

Víte, jak poznáte skvělého učitele angličtiny na první pohled? Těžko. Jsou ale signály a vodítka, díky nimž ty báječné i ne zrovna úžasné učitele rozeznáte. Já je z pohledu studenta, učitele i zakladatele virtuální jazykovky sesumíroval a doufám, že díky nim najdete toho nejlepšího právě pro vás.

Úžasní studenti (což jsou všichni, kteří se do angličtiny pustí) si zaslouží skvělé učitele.

Učitele, kteří je povzbuzují, podporují, dodávají odvahu, učí, radí, smějí se s nimi, poskytují jim zpětnou vazbu a vůbec dělají vše pro to, aby se student cítil během své cesty k báječné angličtině podporován a „opečováván“.

Z této úvahy se zrodil můj sen založit virtuální jazykovou školu. Tedy „ostrůvek pozitivní deviace“, kde propojím úžasné učitele s báječnými studenty. Místo, kde budou učit přesně takoví učitelé, se kterými bych se já sám chtěl vzdělávat. Lidé, kteří jsou nejen profesionální, ale také super milí a usměvaví. Učitelé, na které se těšíte a je vám s nimi dobře. Ti, co ukazují, jak má výuka vypadat a motivují tím i ostatní k lepšímu stylu učení.

Virtuální jazykovka ožívá

Proto jsem poslední dva měsíce každý večer koukal na učitele, jak učí. A pak si s nimi o tom povídal. A z těch, co byli nejvíc nejlepší, jsem poskládal partu snů.

Pokud tedy hledáte učitele angličtiny, který je milý, skvělý, profesionální a Broňa za něj dá ruku do ohně, tak už hledat nemusíte. Stačí si vybrat toho pravého či pravou v naší nové virtuální jazykovce. A doporučuji vybírat rychle. Skvělý učitel s volným termínem je dneska vzácnost.

Ani nevíte, jakou mám radost, že tohle jazykové dítko pouštíme do světa!

Další mega báječné učitele mimochodem stále hledáme, takže pokud sami takovým jste nebo třeba o nějakém víte, koukněte sem a ozvěte se.

Společné znaky fantastických učitelů

Ať už vybíráte učitele mimo vody virtuální jazykovky nebo hledáte učitele na něco jiného, než na angličtinu, existují vlastnosti, které báječní učitelé mají. Na základě mého pozorování jsem je pro vás sepsal. Mimochodem, podle nich jsem učitele do virtuální jazykovky vybíral.

Jedenáctero znaků ideálního učitele

  1. Je to milý profík s báječnou angličtinou.
  2. Mluví během lekce anglicky v té nejvyšší možné míře.
  3. Nemluví ale více jak 20-30 % času lekce. Hlavní hvězda hodiny je student.
  4. Je zodpovědný, nápomocný, energický a nechybí mu empatie.
  5. Usmívá se, povzbuzuje a motivuje, co jen síly stačí.
  6. Přizpůsobuje lekce v maximální možné míře zájmům a potřebám studenta.
  7. Nebojí se improvizovat a měnit svůj učební plán během lekce.
  8. Umí přiznat chybu či neznalost a v příští lekci přijde se správným vysvětlením.
  9. Respektuje studenta jako rovnocenného partnera.
  10. Dává studentovi dobrou zpětnou vazbu, aby věděl, jak se může zlepšovat.
  11. Působí tak, že má student na konci hodiny chuť s ním zajít i na pivo. 🙂

A z takových učitelů mám poskládanou partu snů. ❤️ Jo a mimochodem, všichni nabízí ukázkovou hodinu zdarma, takže nekoupíte zajíce/učitele v pytli. 🙂

Když báječnost učitele pokulhává

  1. Možná jste už s některými učiteli vycítili, že to není ono. I to se bohužel může stát. Sepsal jsem proto i moje soukromé „výstražné majáky“. Pokud jich několik nad vaším učitelem bliká, je možná čas poohlédnout se po jiném.

    Kdy učitel neodvádí nejlepší práci

    • Sestavuje univerzální hodiny bez ohledu na konkrétní potřeby studenta.
    • Nevysvětluje jasně, proč se dělá to, co se v hodině dělá.
    • Dělá během hodin věci, které mohl udělat před lekcí.
    • Používat často češtinu.
    • Rád se poslouchá a rád mluví o sobě.
    • Ptát se Do you understand?
    • Vysvětluje věci studentovi bez toho, že by nejdříve zjistil, co student umí.
    • Zapisuje nová slovíčka do chatu (kde ale později zmizí), nebo je ani nezapisuje.
    • Zásadně se neptá studenta, co by on sám chtěl dělat.
    • Hodinu zahajuje bez špetky lidského kontaktu a ukončí ji striktně po vypršení placeného času.
    • Ve zpětné vazby hodnotí jen chyby.
    • Oklešťuje hodiny o emoce a zábavu.
    • Řadí aktivity náhodně bez zamyšlení.
    • Setrvává u jediné aktivity, nestřídá je.
    • Nedělá lekce osobní, nepamatuje si informace o studentovi.
    • Je aktivnější než student a mluví častěji než student.
    • Neusmívá se, nechválí, nepovzbuzuje.
    • Nesnaží se, aby student měl šanci nově naučenou látku co nejdříve aktivně využít.
    • Nedává studentovi možnost zažít pocit úspěchu, aby měl být na co hrdý.
    • Přerušuje studenta vždy a hned, když udělá chybu, bez ohledu na to, o čem zrovna mluví a jaký druh aktivity dělají.
    • Nedává rady, doporučení a tipy na to, jak se zlepšovat i mimo lekce.
    • Věří, že někdo se dobře anglicky prostě nenaučí.

Držím vám moc palce, ať najdete učitele či učitelku snů. A pokud byste chtěli zkusit některého z těch našich, tak tady se na vás tady těší.

A pokud byste se do našeho dreamteamu chtěli přidat, tak jste more than welcome – zde je podrobný návod, jak na to.

Mimochodem, stejnému tématu se věnuji také v tomto videu:

Líbil se vám článek? Podělte se o něj na svých sítích!

Pusťte si angličtinu do sítí

E-book plný inspirace zdarma​​

Čtěte také: